Cordoba

Gelelim Cordoba’ya… Toledo’dan direkt Cordoba’ya geçen bir araç bulamadık maalesef. Tekrar Madrid Atocha’ya gelip buradan trene bindik. Otobüs de kullanabilirsiniz. Ama hızlı tren vakit kazancı oldu bizim için. 2,5 saatte Cordoba’daydık.

Cordoba bizi sanırım 45 derece sıcaklıkla karşıladı. 🙂

img_2431

Ben biraz fenalık geçirsem de bozuntuya vermeden sokaklara daldım! 😛

img_2407

Sabah doğruuuuu Kurtuba Mezquita’ya! Burası sonradan kiliseye çevrilen camiilerden. 786’da yapımına başlanmış ve bir yılda tamamlanmış.

img_2444

İçinde 1293 sütun var. Bence buradaki oymalı mihrap en güzel mihraplardan biri. Belki de en güzeli! Burası dünyanın en büyük ve eski camiilerinden biriymiş.

img_2637

img_2470

Aşık oldum…

img_2477

Bu da avlusundan…

IMG_2442.jpg

Cordoba sokakları efsaneymiş. Zaten gitmeden hep bakıyordum ve o meşhur sokağı aradım durdum. Sonunda buldum. :))) Calleja de Las Flores.

img_2678

Sıcaktan bayılmadan önce son gülücük 😛

Burası da Roma Köprüsü…

img_2633

Buradan da koşarak Alcazar’a geçiyoruz. Merak etmeyin o kadar uzak değil. 🙂 Zaten sokakların güzelliğinden hiçbir yer uzak gelmeyecek size.

Burası Alcazar de Los Reyes Christianos’un tepesinden…

img_2567

img_2571

Aşağıya bahçelere iniyoruz…

img_2587

Burası da eski bir evin avlusu. Cordoba’da avlu yarışmasını boşuna yapmıyorlar. Baya hazırlanıyorlar.

img_2619

img_2610

Cordoba’da sinegog mahallesine giderken müslüman evi gördük. Sahibi Jarusselamlı müslüman bir kadın. Adını hatırlamıyorum ama Türkiye’ye gelmiş. Zaten hemen türkmüsünüz dedi bize. Evini müzeye çevirmiş. İçinde harika eserler var. Bayıldım…

IMG_2513.jpg

img_2514

img_2539

img_2536

Akşam da Calleja de Las Flores’te (en popüler sokağı zaten) güzel bir mekanda yemek yedik. Konseptten uzaklaşmadan 😛

img_2664

img_2408

Cordoba güzel şehir. Yine gelmek umuduyla…

© all rights reserved Elif Aydoğan

 

Yorum bırakın